Lettland

För er som inte vet har jag varit på resa i Lettland nu för 2 veckor sen och bodde på en internat skola där i en vecka, Anledning till att jag va där är att jag är med i KFUM hjälparbetare för Lettland, vi hjälper den här skolan.
Dom flesta av dom här barnen som bor här har det jobbigt hemma. Så dom bor på den här skolan för att ha tillgång till mat, värme, sovplats, dusch och toalett. Dom flesta barnen på den här skolan har en fadderfamilj i Sverige dom får kläder, hygienprodukter men även leksaker med mera av. Det är allt från 6 åringar upp 18 åringar eller äldre som går på skolan och får hjälp. Om ni vill veta mer om detta kan ni gå in på http://www.hjälplettland.nu

Här kommer lite bilder från när jag va där :)

Mig och Fanny påväg till skolan!
Rundvandring?

Fanny med barnen :) Kristaps till vänster, Eggils längst fram och kan tyvärr inte namnet på den sista

Lektion

Dainis och Max :)
Kristina med hennes fadderbarn :)

Skriskoåkning med alla på skolan

Innebandyturnering :)

Julavslutning då barnen klär upp sig och visar upp lite sånger och framträdande för alla :)

Får även krama tomten och får en present ;)

Avslutandes med lite disco och fyrverkerier med alla på skolan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0